Jangan Tinguk Saja....Sign la juga ok...TQ!:)

My Wedding Countdown

Sunday, March 22, 2009

Satu sudah settle...

Hello suma...

Yup...betulla kamu baca tu...satu sdh settle...apa yg settle?ehehhe, 1 thing about my wedding plan sdh settle. Eventough it still quite early tapi I must say, that I rather do it earlier than do it last minute. 2 months before I asked my parents to help me to book a hall for our wedding reception but they said..."issshhh, laaaamaaaaa lagi bah tu"...ooo bah , baiklah...lama la mengkali kan...then, last 2 weeks I called my mother and asked her if she already book the hall but she said 'Not Yet'...hmmm...I'm a lil' bit worried so I 'paksa' (secara baik aaa) her to book the hall ASAP because if sudah comfirm, my cousin can apply cuti awal2...bah, kerja airasia ni kena book cuti awal2 kalau tidak, tidak dapat. So, my mum pun bilang...:"mbah, nanti mummy p tanya la..."

Later that day, my mum called me and told me yang dewan sdh booking...nasib baik lagi...hampir2 tidak dapat ni because org yg in-charge dewan tu cakap.."alaaa, macam tarikh tu sudah kena booking ooo"...nah kan sa bilang, walaupun masih awal tapi byk org berlumba-lumba mo booking tempat tu...thankfully, date yg kena booking tu actually 1 week before our date...bah apa lagi, cepat2 la my mum kasi book itu dewan pada tarikh dot-dot-dot...cost?hmm...RM1300 for 1 nite...so, baru la lega...at least, now boleh la plan yg lain2 memandangkan tempat mmg sdh compom...jadi para bakal pengantin tu, make sure you book your wedding location awal2...

Next thing...wah, mo buat checklist ni...to make sure teda yg tinggal and budget pun tidaklah lari sangat kan...hmmm...ini checklist sa ni...

1.Wedding ceremony:
~ location feed (checked)
~ decoration

2. Wedding reception dinner:( yg ni duit tidak payah risau sbb sdh masuk dlm belanja dapur)
~ catering package
~ cake
~ entertainment
~ miscellaneous

3. Attire:
~ bridal package (checked)
~ hair and makeup
~ bride's accessories
~ groom's accessories
~ miscellaneous

4. Flowers & Decorations:
~ bride's bouquet
~ flower girl's flowers
~ floral decorations
~ miscellaneous

5. Photo & Video:
~ photographer's fee
~ videographer's fee
~ wedding album
~ miscellaneous

6. Stationery:
~ wedding invitations
~ miscellaneous

7. Wedding rings:
~ bride's ring
~ groom's ring
~ miscellaneous

Banyak juga kan...tapi x apalah, buat pelan2...yg boleh settle skrg, settle la...yg kemudian, kemudian la...nnt karang org bilang excited mo kawin pula kan...muahaha...oklah, actually sa saja cakap benda ni coz sa tau ramai kawan2 sa yang memang tengah sibuk juga buat wedding plan...so, apa yg sa dpt di atas tu sa kasi share juga sama kamurang...ehehe..bah, pelan2 aaa

0 comments: